پنج‌شنبه 02 مي 2024 - 13 ارديبهشت 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
شهرهای انگلستان - ابردين - Aberdeen
شهرهای انگلستان - ابردين - Aberdeen

- وضعيت جغرافيايي و شهري

ابردين مركز استان ) Grampianگرم پي ين ( و سومين شهر بزرگ اسكاتلند بعد از گلاسكو و ادينبرو است كه در شمال شرقي اسكاتلند واقع است. عمده ترين صنعت اين شهر صنعت نفت مي با شد كه به واسطه وجود ذخاير نفتي برنت درياي شمال در اين شهر شكل گرفته است. به همين دليل سطح زندگي در اين شهر در مقايسه با شهرهاي ديگر بالا مي باشد، به خصوص از حيث هزينه هاي مواد غذايي و مسكن. شهر ابردين از جنوب به شهر داندي (Dundee) مركز استان تي سايد (Tayside)، از غرب به اينورنس(Inverness) مركز استانHighland & Islands واز شمال و شمال شرقي به سواحل درياي شمال و برخي مراكز شهري و روستايي حاشيه شمالي محدود است. جمعيت شهر ابردين بالاي 350 هزار نفر و جمعيت كل استان حدود 500 هزار نفر مي باشد. اين شهر به شهر گرانيت (Granite) معروف است.




الف- مسافرت هوايي

پرواز از لندن به ابردين حدود يك ساعت و پانزده دقيقه طول مي كشد و روزانه حدود هفت پرواز از لندن به ابردين و بالعكس توسط شركت هواييBritish Airways صورت مي گيرد كه مبدأ پرواز فرودگاه هيترو مي باشد. علاوه بر اين چندين شركت ديگر از جمله Air UK وEasy Jet از فرودگاه هاي ديگر لندن به مقصد ابردين پرواز دارند.


فرود گاهاه ابردين در فاصله چند مايلي شمال شرقي شهر واقع است و تردد با تاكسي از فرودگاه به مركز حدود 25 دقيقه به طول مي انجامد. كرايه تاكسي در اين مسير حدود 8-10 پوند مي باشد.سرويس اتوبوس شهري نيز از مركز شهر به فرودگاه و بالعكس در طول روز و به فاصله هر يك ساعت برقرار و كرايه آن حدود يك پوند و نيم پوند است.

هزينه بليط رفت و برگشت هواپيما از لندن به ابردين از حدود 80 تا بالاي 200 پوند متغير است.

ب- مسافرت با قطار

سرويسهاي خط آهن از لندن به ابردين معمولا با يكي دو تعويض در مسير راه و بعضا مستقيم وجود دارد. زمان مسافرت با قطار حدود 7-5/8 ساعت طول مي كشد. كرايه رفت و برگشت قطار براي اين مسير در مورد افراد بالاي 16 سال به قرار زير است :

بليط معمولي :حدود 80 - 90 پوند

بليط با كارت قطار ( دانشجويي : 60 – 50 ) پو ند

بليط با كارت قطار خانوادگي family card) : 65-60 ) پو ند .

براي بچه

براي بچه ها ي زير 16 سال با ارائه كارت خانوادگي قطار، بليط هر نفر دو پوند مي باشد. ايستگاه مركزي قطار در ابردين در ناحيه مركزي شهر و در Guild Street واقع شده است.

ج -مسافرت با اتوبوس : در مجاورت ايستگاه قطار در ابردين ايستگاه اتوبوسهاي بين شهري وجود دارد و اين مسير تا لندن حدود 11-12 ساعت به طول مي انجامد. هزينه اين وسيله نقليه ارزانتر از قطار مي باشد.

( بليط معمولي حدود 40-50 پوند مي باشد كه با ارائه كارت اتوبوس دانشجويي 3/1 تخفيف داده مي شود ) .



به دليل فعاليتهاي اقتصادي نفتي و تعداد زياد متقاضيان مسكن كرايه واحدهاي مسكوني نسبتا خصوصي نسبتا بالاست. براي مثال كرايه يك آپارتمان دو خوابه حدود 500 پوند در ماه يا بيشتر مي باشد. در اين شهر ساختمان هايي متعلق به شهرداري(Council flat) وجود دارد كه با ثبت نام و قرار گرفتن در ليست نوبت پس از حداقل شش ماه از تاريخ ثبت نام و از زمان اقامت در ابردين قابل تحويل است كه نسبت به منازل و آپارتمان هاي خصوصي بسيار ارزانتر است.


الف-مساكن دانشگاه :دانشگاه در منطقه خود و در منطقه اي ديگر دور از دانشگاه تعدادي آپارتمان 2 و3 خوابه دارد كه كمي ارزانتر از واحدهاي خصوصي است و براي اسكان موقت مناسب است. براي دانشجويان مجرد، خوابگاه هاي دانشگاه در منطقه اي به نام Hill Head و به فاصله 10 دقيقه پياده روي تا دانشگاه وجود دارد. كرايه هر اتاق براي دانشجو هفته اي 50 پوند و يا هر ماه حدود 200 پوند مقرر گرديده است.

ب- هتل و مهمانخانه ها :مهمانخانه هايي نيز در سطح شهر وجود دارد ( تخت به همراه صبحانه ) كه در ابردين نسبت به شهرهاي ديگر گرانتر است و براي مدت موقت يك يا دو شب مناسب است. بهترين كار كمك گرفتن از دوستان ايراني مقيم شهر مي باشد كه احيانا در هماهنگي و مسكن يابي كمك مؤثري خواهند بود.



الف- مواد غذايي : خوراكي و ميوه از فروشگاه هاي بزرگي مانند Safeway و Tesco قابل خريداري است. البته فروشگاههاي ديگري مانند ليدل(Lidle) و ازدا(Asda) نيز وجود دارند كه تا حدودي دورتر از فروشگاه هاي ديگر هستند.Cash & Carry نيز يكي ديگر از مراكزي است كه در آن مي توان خريد خود را به طور عمده انجام داد.

براي خريد مواد گوشتي حلال مانند گوشت و مرغ تعداد محدودي مغازه هاي مسلمان در سطح شهر وجود دارد از جمله يك مغازه بنگلادشي در خيابان King و يكي در خيابان George st.. سفارش گوشت و مرغ و يا مواد ديگر از طريق فروشگاه هاي پاكستاني گلاسكو (Alison st.) نيز ممكن است و قيمت آنها در مقايسه با ابردين ارزانتر است.

ب - لوازم خانگي برقي، ظروف : لوازم و ظروف نو نسبتا گران است. البته فروشگاه هاي معروف از جمله Curry و House of freezer و Dixon و... در سطح شهر وجود دارند. براي خريد برخي از لوازم كه دست دوم آنها بلا اشكال است مانند لوازم برقي، صوتي-تصويري و آشپزخانه اي از جمله اجاق و ماشين لباسشويي را مي توان از طريق روزنامه ها و آگهي هاي موجود پيدا كرده و با قيمت مناسب خريداري كرد. مراكز و مغازه هايي نيز وجود دارند كه اينگونه وسايل را به فروش مي رسانند.



در ابردين تنها دو مسجد وجود دارد ، يكي مسجد اسپيتال (Spital mosque ) مي با شد كه مربوط به برادران اهل سنت است و ديگري مسجد دانشگاه به نام little mosque ميباشد كه در محدوده و از ساختمان هاي متعلق به دانشگاه ابردين مي باشد .اين مسجد كوچك ، ولي مورد استفاده مشترك برادران شيعه و سني ميباشد. مراسم مذهبي و برنامه هاي هفتگي شبهاي جمعه در اين مسجد و عمدتا به همت دانشجويان برگزار مي شود. جهت برگزاري ساير مراسم در طول سال، اغلب از ساختمان ها و سالن هاي دانشگاه با نوبت گرفتن قبلي استفاده مي شود .

علاوه بر انجمن اسلامي دانشجويان ، تشكل ديگري به نام Islamic student society وجود دارد كه زير مجموعه اي ازUSRC (Aberdeen university student representative council ) ميباشد .اعضاي اضلي اين تشكل را كليه دانشجويان ايراني و بعضا غير ايراني تشكيل مي دهند . تعدادي اعضاي افتخاري نيز وجود دارند كه اعم از ايراني ( غير دانشجو ) ، برادران و خواهران عرب و اردو مي باشند. به ا عتبار اين تشكل، اماكن ، وسايل نقليه و بعضي از تسهيلات ديگر مربوط به دانشگاه با هماهنگي قبلي مورد استفاده دانشجويان و تجمعات قرار مي گيرد.



دانشگاه ابردين يكي از قديمي ترين دانشگاه هاي بريتانيا است كه پانصدمين سال تأسيس خود را در سال 1995 پشت سر گذاشت. قديمي و اصيل ترين ساختمانها و بناهاي اين دانشگاه - در منطقه قديمي شهر به نام --- بنا شده است.. بيشتر دانشكده ها وديپار تمانها به غير از دانشكده پزشكي و انستيتو علوم پزشكي در همين منطقه واقع است. كتابخانه مركزي دانشگاه و ادارات كل دانشگاه از جمله اداره ثبت نام و فارغ التحصيلي در اين منطقه قرار دارند .


دانشكده پزشكي و انستيتو علوم پزشكي در منطقه اي به نام Forest hill و در مجاورت بيمارستان اصلي و مركز شهر Aberdeen Royal Infirmary Hospital واقع شده است . علاوه بر دانشگاه ابردين ، دانشگاه ديگري به نام Robert Gordon University وجود دارد كه عمر آن از دانشگاه ابردين كمتر است انستيتوهايي از جمله Rowell Institute در ابردين وجود دارد كه يكي از مراكز تحقيقي ، پژوهشي فعال در زمينه كشاورزي و امور دامي به خصوص تغذيه است .



درمركز شهر كتابخانه عمومي براي بزرگسالان و كودكان وجود دارد كه علاوه بر كتب وسايلي از جمله ويدئو ، دوربين عكاسي ، دوربينهاي فيلمبرداري و تجهيزاتي ديگر امانت مي دهد .



متا اسفانه در شهر ابردين به دليل جمعيت نسبتا كم ايراني ، مدرسه ايرا ني وجود ندارد و دانش اموزان ايراني به ناچار به مدارس انگليسي مي روند . بعضي از دانش آموزان ، خود دروس ايراني را در طول سال به كمك والدين خود مطالعه و در پايان سال تحصيلي به طور متفرقه در امتحانات شركت مي كنند . اين كار با هماهنگي و كمك مدارس ايراني در منچستر و نيو كاسل يا گلاسكو در سالهاي قبل انجام گرفته است.



مهد كودك دولتي و خصوصي در سطح شهر ابردين وجود دارد . مهد كودك هاي دولتي بچه هاي بالاي سه سال را به طور پاره وقت ( از ساعت 9 الي 12 ظهر و يا 1 الي 4 بعد از ظهر ) مي پذيرند . به ندرت جاهايي نيز وجود دارند كه براي ساعات بيشتري آمادي نگهداري كودكان هستند . اين مراكز (مهد كودك هاي دولتي) شهريه و هزينه اي از اولياء دريافت نمي كنند و يا مبلغ ناچيزي دريافت مي كنند .

تعدادي مراكز ديگر نيز وجود دارند كه بچه هاي زير سه سال را براي مدت محدودي در طول روز نگهداري مي كنند.
2 - ارتباطات شهري و بين شهري 3 - وضعيت مسكن : 4 - مراكز خريد و تهيه مواد خوراكي و وسايل زندگي 5 - مراكز اسلامي 6 - دانشگاه ابردين و ساير مراكز علمي 7- كتابخانه عمومي شهر 8 - مدرسه ايراني 9 - مهد كودك (nursery)

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد