سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
هزینه های زندگی در انگلستان

هزینه های زندگی در انگلستان :

در زمان تحصیل در  انگلستان منطقی است که دانشجو بتواند در مورد هزینه های خود برنامه ریزی صحیحی نماید و از توانائی خود در پرداخت هزینه های زندگی در انگلستان تا پایان دوره تحصیلی اطمینان داشته باشد.

برآورد تقریبی هزینه های زندگی در انگلستان :

جدول زیر به صورت تقریبی هزینه های ضروری زندگی در انگلستان را نشان میدهد. هزینه های برآورد شده در مدت زمان یک سال تحصیلی است که بر مبنای متوسط هزینه های پرداخت شده توسط دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 2008 - 2009 در انگلستان تهیه شده است.


ارشد
51 هفته

کارشناسی
39 هفته

برآورد هزینه های تحصیلی در سال 2009 - 2010 در انگلستان بر اساس پوند

4,530

3,170

مسکن (در صورت غدا توسط خود دانشجو در خوابگاه دانشجوئی تهیه شود)

1,780

2.050 

غذا

310

310

کتاب و لوازم التحریر

310

410

لباس شامل تهیه لباس گرم و کفش

390

510

مسافرت داخل شهری

1,210

1,580

متفرقه: شامل فتوکپی, پرینت , خ شکشوئی ,تلفن , لوازم مصرفی , تفریحی ,ورزشی , لوازم تهیه غذا

 

 

جمع کل:

هزینه های دانشجوئی در انگلستان :

برای اینکه بدانید در ابتدای ورود به انگلستان چه میزان پول باید با خود بیاورید و در مجموع برای تحصیل چه هزینه هائی را باید در نظر داشته باشید مستلزم محاسبه هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی است. به این منظور ما هزینه ها را به 3 دسته مختلف تقسیم کرده ایم.

- هزینه های مسکن

- هزینه ای زندگی

- هزینه های تحصیلی

به طور کلی هزینه های زندگی در شهرهای مختلف انگلستان  متفاوت است. در اینجا سعی کرده ایم تا حدود این هزینه ها را جهت آشنائی شما بنویسیم ولی بهترین راه تماس با دانشگاه مورد نظر است ما میتوانید اطلاعات دقیقتری بدست آورید.

هزینه های مسکن :

همانگونه که در بخش مسکن دانشجویان توضیح داده شده است دانشجویان امکان انتخاب انواع متفاوتی از مسکن را در انگلستان  دارند که هر کدام شرایط , ویژگی و هزینه های مخصوص به خود را دارد.

معمولا دانشجویانی که برای تحصیل در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد به انگلستان میایند از خوابگاه دانشجوئی که از هفته ای 70 پوند تا 100 پوند در هفته است استفاده میکنند. بعضی از این خوابگاه ها غذا را نیز برای دانشجو فراهم میکنند در حالی که بعضی از خوابگاه ها امکان طبخ غذا را ایجاد کرده اند که خود دانشجو مسئول تهیه غذای خود در آشپزخانه خوابگاه است.

در بعضی موارد دانشجو با تعدادی دانشجوی دیگر به صورت گروههای مثلا 6 نفره محلی را برای زندگی اجاره میکنند. و چون کرایه بین چند نفر تقسیم میشود برای هر نفر بسیار ارزانتر خواهد بود. که میتواند از هفته ای 40 پوند برای هر نفر به بالا بسته به نوع خانه و محل آن باشد. در صورتی که برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی به انگلستان میایید بهتربن محل برای زندگی هوم استی یا به عبارتی زندگی با یک خانواده است که بیشتر برای دوره های کوتاه مدت است. معمولا دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشداز این نوع محل زندگی (هوم استی) استفاده نمیکنند. هزینه آن از هفته ای 120 پوند در لندن شروع میشود. اگر در خارج لندن باشید این مبلغ کمتر خواهد بود. اگر چه گرانتر به نظر میرسد ولی باید این را درنظر داشت که این نوع مسکن شامل غذا نیز میباشد.

هزینه های زندگی :

تعیین و مشخص کردن هزینه های زندگی بسته به چند عامل دارد.

برای مثال اگر میخواهید زندگی داشته باشید که مشابه زندگی شما با والدینتان در کشور خود باشد به مراتب گرانتر خواهد بود. به صورت تقریبی هزینه های محاسبه شده برای زندگی در انگلستان به صورت زیر است.

1- غذا : در صورتی که خودتان غذا تهیه کنید حدودا هفته ای 35 تا 40 پوند برای خرید مواد غذائی نیاز دارید که در صورتی که دقت بیشتری کنید میتوانید صرفه جوئی نمائید.

2- تلفن ثابت : شرکت بی تی در انگلستان خط تلفن ثابت را هر ماه به مبلغ 12 پوند اجاره میدهد که بدون هزینه تماسها هفته ای 2.5 پوند هزینه خط تلفن است.

3- تلفن همراه : هزینه مکالمه با موبایل بسته به شرکتهای مختلف متفاوت است. سیستم کردیتی (اعتباری ) که از پیش پرداخت میکنید به لحاظ کنترل کردن هزینه تلفن همراه مقرون به صرفه تر است. در صورتی که تماس تلفنی زیاد دارید و میخواهید ار موبایلهای (قراردادی) استفاده کنید هزینه ای حدود 5 پوند در هفته بایستی بپردازید.

4- اینترنت دی اس ال .اکثر شرکتها حدودا 3-5 پوند برای ارائه اینترنت دی اس ال دریافت میکنند.

5- قبوض پرداختی آب , برق .. : اگر در منزل( به غیر از خوابگاه) زندگی میکنید بایستی هزینه های آب , برق , گاز را نیز در نظر بگیرید که میتواند از 10 پوند در هفته بسته به فصول محتلف در سال باشد.

6- هزینه های رفت و آمد : اگر دور از دانشگاه یا کالج زندگی میکنید بایستی هزینه های رفت و آمد هم به دیگر هزینه ها اضافه کنید که در لندن از هفته ای 12 پوند شروع میشود.

7- هزینه های کتاب و لوازم التحریر – کاغذ – پرینت – فتوکپی . جوهر پرینتر بایستی حدودا هفته ای 7 پوند در نظر گرفت.

8- هزینه های تفریحی و سرگرمی: هر دانشجو نیاز به سرگرمی نیز دارد .برای مثال بلیط سینما در انگلستان 8 تا 10 پوند است .اجاره دی وی دی 3 پوند است که اینها را نیز بایستی در نظر داشته باشید.

اگر چه لیست بالا کامل نیست اما برای اطلاع از هزینه های زندگی در انگلستان در زمان تحصیل بسیار کمک کننده است.

چگونه هزینه های زندگی در انگلستان را به حداقل برسانیم:

1- زمانی که در دانشگاه ثبت نام میکنید به شما کارتی به نام ان یو اس کارت داده میشود که در واقع کارت شناسائی شماست که اتحادیه دانشجوئی صادر کرده است. با ای کارت قادر خواهید بود تا از بعضی فروشگاه ها تخفیف بگیرید. البته قبل از خرید حتما سوال کنید که آیا تخفیف شامل شما میشود.

2- محل خرید خود را انتخاب نمائید. اگر در یک فلت زندگی میکنید که خود مسئول تهیه غدای خود هستید باید در نظر داشت اجناس در سوپر مارکتهائی مانند سینزبری – مارک اسپنسر و ویت روز از سوپرمارکتهائی مانند تسکو و ازدا گرانترند.

3- هزینه های تلفن خود را کمتر کنید. تلفنهای بین المللی گران هستند.اگر اینترنت دی اس ال دارید میتوانید از اسکیپ برای تماسهای بین المللی استفاده کنید چون رایگان یا بسیار ارزان هستند.

هزینه های زندگی در انگلستان در چند دانشگاه زیر به عنوان نمونه آورده شده است.

هزینه های زیر فقط هزینه زندگی است و هزینه دانشگاه را شامل نمیشود. بودجه بندی کردن و کنترل هزینه ها بسته به خود شماست. به مثال زیر در مورد هزینه های زندگی در چند دانشگاه توجه نمائید.


• University of Liverpool - £5,500 to £7,000 در سال
• Essex University - £5,700 to £7,500 در سال
• University of Manchester - £8,100 درسال
• Oxford University – £9,750 در سال
• University of London – approximately £210 در هفته

چگونه بودجه خود را تنظیم کنید:
در اینجا تلاش شده تا با نشان دادن هزینه های زندگی در انگلستان مختلف در زمان تحصیل دانشجو را در انتخاب بهترین راه بودجه بندی یاری نماییم.
قلم و کاغذ خود را بردایرد و شروع به نوشتن کنید. یا میتوانید از اکسل استفاده نمائید و لیست هزینه ای خود را بنویسید.

قدم اول – هزینه ها را لیست کنید.

آنچه را که فکر میکنید به عنوان هزینه است بنویسید.

هزینه های محل سکونت و قبوض پرداختی

هزینه خوابگاه با فلت اجاره ای

آب

گاز

برق

تلفن ثابت

بیمه

اینترنت

بیمه بهداشتی درمانی

تلفن همراه

کارتهای اعتباری

هزینه های روزانه

غذا

لباس

لوازم التحریر

خشکشوئی

اصلاح سر

آرایشگاه

دارو

........... 

لنز های زیبائی

کلاسهای خصوصی

...........

تنقلات

رفت و آمد

اتومبیل

سوخت

بیمه اتومبیل

مالیات اتومبیل

بیلط اتوبوس

بلیط قطار

تعمیرات اتومبیل

........... 

هزینه های تفریحی

باشگاه 

سینما

اجاره دی وی دی

رستوران یا غذای بیرون

سالن ورزشی

کلاس موسیقی

بلیط مسابقات

........... 

...........

........... 

مجلات

 

هزینه های بالا را در نظر داشته هفتگی یا ماهیانه آنها را بنویسید. به نیازهای خاصی که خود دارید نیز فکر کنید و در صورت هزینه دیگر به لیست بالا اضافه کنید.

قدم دوم :

اعدادی را که در لیست بالا به عنوان هزینه است تهیه را هر هفته یا هر ماه به هم اضافه نمائید تا رقم کلی برای هزینه های خود داشته باشید.

قدم سوم :

بعد از بدست آوردن رقم کلی هزینه ها ,به لسیت هزینه ها برگردید تا ببینید در کدام یک از هزینه ها میتوانید صرفه جوئی کنید. حتما بنویسید چگونه میخواهید در مورد یک هزینه خاص صرفه جوئی نمائید.

توجه نمائید که اگر در کنترل هزینه ها سختگیر نباشید نمیتواند صرفه جوئی کنید.

_______________________________________________________________________

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های زندگی در انگلستان فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد