سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
مسکن دانشجویی در انگلستان

مسكن براي دانشجويان در انگلستان

مقدمه :

اگر شما دانشجوي خارجي هستيد كه جزء اتحاديه اروپا نيستيد طبق قوانين مهاجرت بايستي بدون تكيه بر حمايتهاي دولتي هزينه هاي مسكن خود را در زمان تحصیل بپردازيد . اگر خانواده شما در انگلستان اقامت دارند بايستي امكانات كافي جهت اسكان شما وجود داشته باشد تا بتوانيد با آنها زندگي كنيد. وضعيت تحصيلي و سلامتي شما در صورت نامناسب بودن محل زندگي میتواند تحت تاثير این شرایط قرار گيرد. بعضي از نقاط انگلستان با كمبود مسكن به خصوص براي دانشجویان مواجه است. بنابر اين به سرعت بايستي تمهيدات لازم را جهت پيدا كردن مسكن به مجردي كه در رشته مورد نظر پذيرفته شديد را انجام دهيد . به خصوص اگر تصميم داريد در زمان تحصیل خانواده خود را به انگلستان بياوريد.

قبل از اينكه كشور خود را ترك كنيد از جهت محل سكونت در انگلستان اطمينان حاصل نمائيد حتي اگر مسكن موقتي باشد.

به طور كلي 2 نوع مسكن براي دانشجويان در انگلستان  وجود دارد.

1 - محل هاي مسكوني كه توسط موسسه آموزشي كه شما قرار است در آن جا تحصيل كنيد اداره مي شود و يا ممكن است با مشاركت شركتهاي خصوصي باشد.

2 - محل هاي مسکونی كه متعلق به شركت های خصوصی است كه مي توانيد خود آنها را بیابید و يا با كمك بخش مسكن دانشگاه - كالج - مدرسه آموزشي ) به آنها دسترسي پيدا كرد.

محل هاي اقامتي که توسط موسسه آموزشي كه شما قرار است در آنجا تحصيل كنيد ارائه می شوند:

محل هاي اقامتي كه توسط دانشگاه ارائه ميشود ممكن است براي شما كه تازه به انگلستان سفر مي كنيد مناسب باشد كه اين فرصت را به شما مي دهد تا با ديگر دانشجويان و شرايط اجتماعي در محل تحصيل آشنا شويد.

محل هاي اقامتي كه معمولا موسسه آموزشي فراهم مي كنند به صورت زير است :

Hall of Residence

كه شامل ساختمانهايي بزرگ با تعداد زيادي دانشجو است كه در آن جا اقامت دارند و به صورت مشترك يا مجزا در اطاق هاي آن ساختمان زندگي مي كنند . حمام و سرويس هاي بهداشتي معمولا مشترك است .

البته بعضي از اطاق ها كه به نام ensuite هستند سرويس بهداشتي و حمام در داخل اطاق دارند . خط تلفن در هر طبقه موجود است ولي بعضي خوابگاها هر اطاق يك خط تلفن دارد و ممكن است خط اينترنت نيز داشته باشد . اطاق ها ممكن است به صورت دخترانه و پسرانه و يا اينكه مختلط باشد. ممكن است امكان سرو صبحانه و شام نيز داشته باشند catered که به آن اطلاق میشود و مستلزم پرداخت هزینه اضافی است و يا اينكه ممکن است self - catering باشد يعني دانشجو خودش غذاي خودش را خريداري و تهيه مي كند استفاده از غذای خوبگاه مقرون به صرفه تر است اگر چه غذايي بسيار معمولي است و با غذاي خانگي تفاوت داشته باشد .

خانه و آپارتمان Flats and houses

تعداد زيادي از مراكز آموزشي داراي امكانات رفاهي و مسكوني هستند كه معمولا در نزديكي موسسه آموزشي در انگلستان يا دانشگاه واقع شده است . امكان سرو غذا وجود ندارد و خود دانشجو بايستي غذاي خود را تهيه نمايد. البته در این نوع خوابگاها , آشپزخانه مشترك وجود دارد . سرويس هاي بهداشتي نيز مشترك با ديگر دانشجويان است .

بعضي موسسات آموزشی لیست خانه هائی که امكان زندگي دانشجو با خانواده را دارند در اختیار دانشجو قرار میدهند ولي معمولا درخواست براي چنين محل هايي زياد است .

چگونه مي توان براي خوابگاه اقدام نمود ؟

در اكثر موارد جهت استفاده از خوابگاه دانشجويي بايستي با دانشگاه هماهنگي لازم را انجام داد كه معمولا از طرف دانشگاه از دانشجو پرسيده مي شود كه آيا از خوابگاه دانشجويي استفاده مي كند يا تصميم دارد به صورت خصوصي محلي را اجاره نمايد. كه در صورت تمايل به استفاده از خوابگاه دانشجويي , دانشجو میبایستی فرم درخواست را تكميل نمايد. فرم تقاضا را به دقت مطالعه نمائید.

معمولا بايستي بتوانيد سوالات زير را براي خود پاسخ دهيد:

1- چه نوع محل اقامت در دسترس است ؟

2- آيا هر سال مي توانم از خوابگاه استفاده نمايم ؟

3 - آيا در طي تعطيلات بايد خوابگاه را ترك كنم ؟

4- آيا امكاناتی مثل پتو , تشك , بالش و ... را خودم تهيه كنم ؟

5 - قيمت اجاره خوابگاه چقدر است و چه چيزهايي را شامل مي شود ؟

6 - آيا خوابگاه براي خانواده من هم فراهم است؟ ( درصورتي كه خانواده شما با دانشجو به انگلستان مي آيند)

توجه داشته باشيد كه محل اقامت دانشجو به همراه خانواده به خصوص با فرزندان گرانتر و پيدا كردن آن مشكل تر است كه به اين منظور بايستي زودتر اقدام كرد. لطفا از مسافرت با خانواده به انگلستان تا زماني كه محل اقامت خود را رزرو نكرده ايد خودداري نمائيد.

چه نوع امکانات خوابگاهی در انگلستان برای دانشجویان است؟

Purpose-built student accommodation

خوابگاه های دانشجوئی که توسط شرکتهای خصوصی اداره میشود. اطلاعات لازم در مورد این نوع خوابگاه ها از موسسه آموزشی میتوان بدست آورد.

Hostels

این نوع محلهای زندگی بوسیله سازمانهای خیریه اداره میشوند. بعضی از هاستلها امکانات خوابگاهی را برای دانشجویان مجرد و یا متاهل فراهم میکنند. غذا را معمولا در اختیار دانشجو قرار میدهند یا اینکه آشپزخانه جهت پخت و پز دارند تا دانشجو خود غذای خودش را تهیه نماید.

معمولا اقامت در هاستل این امکان را به دانشجو میدهد تا بتواند با محیط پیرامون تحصیل آشنا شود و تا زمانی که به دنبال فلت اجاره ای است در هاستل زندگی کند.

در صورت تمایل به اقدام برای هاستل باید آن را از قبل رزرو نمائید و برای آن پیش پرداختی نیز بپردازید. در بعضی مناطق انگلستان  پیدا کردن هاستل مشکل است. اگر چه هاستل ها بیشتر در لندن فعالیت دارند.

Lodgings

اجاره یک اتاق در یک خانه است. در این خانه ها صاحب خانه نیز زندگی میکند. معمولا سرویس بهداشتی و حمام مشترک است. که در این شرایط بایستی با احترام به آداب و رسوم صاحب خانه در کنار آنها زندگی کرد. اگر صاحب خانه فرزند خردسال دارد شبها نیاز به محیطی بی سر و صدا دارند. غذا ممکن است توسط صاحب خانه فراهم شود یا اینکه خود بتوانید از امکانات آشپزخانه برای تهیه غذا استفاده نمائید.

Bedsits

یک اتاق است که این اطاق هم اطاق نشیمین و هم اطلاق خواب است. که ممکن است تعدای زیادی از این اطلاقها در یک ساختمان باشد و هر کدام یک دانشجو در آن زندگی کند. حتی ممکن است افرادی دیگری غیر از دانشجویان در آنجا سکونت داشته باشند. در این نوع محلها امکان آشپزی توسط دانشجو وجود ندارد. ممکن است یک آشپزخانه مشترک در ساختمان وجود داشته باشد. سرویس بهداشتی نیز مشترک است. خود بایستی اطاق خود را تمیز کنید و لباسهای خود را بشوئید. آزادی عمل شما در این نوع خوابگاه بیشتر است.

هیچگاه اطاقی را بدون دیدن آن نگیرید.

Flats and houses

بعد از مدتی که در انگلستان بودید ممکن است بخواهید با گروهی از دوستان خود فلت یا خانه ای را اجاره کنید. که هزینه های اجاره و برق و آب و گاز بین شما تقسیم میشود. این نوع مسکن به صورتی که گفته شد ارزانتر است.

البته پیدا کردن خانه های بزرگ مشکلتر است و در صورتی که خانه مبله نباشد خود بایستی وسایل آن را تهیه کنید.

توجه داشته باشید :


تا زمانی که از شرایط آن آگاه نشدید قرارداد را امضا نکنید. در صورتی که اطمینان ندارید کپی قرارداد را به اداره دانشجوئی و رفاهی دانشگاه برده از آنها کمک بگیرید. اداراتی که به این منظور میتوانید از آنجا مساعدت بگیرید به صورت است.

Accommodation office or welfare officer
Housing advice centre

A law centre or Citizens Advice Bureau

پیش پرداخت :

در صورتی که فلت یا خانه ای را اجاره میکنید و پیش پرداخت میپردازید صاحبخانه یا بنگاه بایستی اطلاعات قانونی لازم در مورد سپرده شما در مدت 14 روز به شما تحویل دهد که به نام Tenancy Deposit Protection خوانده میشود.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در انتهای دوره قرارداد بایستی در ابتدای قراداد با صاحبخانه یا بنگاه املاک در خصوص موارد مورد قرارداد توافق کامل داشته باشید .گاهی در ابتدای قرارداد از وسائل خانه لیستی تهیه میشود و یا عکس گرفته میشود.

چطور پیش پرداخت را در انتهای قرارداد پس بگیرم؟

در صورتی که پیش پرداخت شما تحت Tenancy Deposit Protection باشد ممکن است در باز پس گیری کمی تاخیر ایجاد شود .

مخصوصا اگر حساب بانکی شما در انتهای مدت اقامت در انگلستان بسته شده باشد که در این صورت سپرده (پیش پرداخت ) بایستی به حساب بانکی شما در خارج از انگلستان بازپرداخت شود که بابت این نقل و انتقال هزینه ای را نیز میبایست بپردازید. در هر صورت صاحبخانه بایستی در انتهای قرارداد پیش پرداخت را به شما برگرداند مگر اینکه مورد بحث قانونی باشد. در صورتی که قرارداد قبل از 6 آوریل 2007 باشد و فکر میکنید باید پیش پرداخت به شما بازگردانده شود میتوانید توصیه های لازم را از اتحادیه دانشجوئی و یا ادارات زیر بگیرید.

Accommodation office or welfare officer
Housing advice centre

A law centre or Citizens Advice Bureau


مالیات منازل مسکونی در انگلستان Council Tax

Council Tax در حقیقت سیستم مالیاتی محلی است که این مالیات توسط مسولین محلی دریافت میشود. طبق قانون بایستی برای منازل مسکونی نیز در انگلستان مالیات پرداخت شود مگر اینکه طبق قانون ، بخشودگی داشته باشد. دانشجویانی که به صورت تمام وقت تحصیل میکنند یا در خوابگاه دانشجویی زندگی میکنند از پرداخت این نوع مالیات بخشوده شده اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد کانسیل تاکس (مالیات) با موسسه آموزشی یا دانشگاهی که در آن در حال تحصیل هستید تماس بگیرید.

چه نوع امکانات خوابگاهی موقت در انگلستان میتوان یافت؟

Hotels and guest-houses

مهمانخانه یا گست هوس شبیه به هتلها هستند ولی به جای داشتن رستوران , سالنی برای سرو غذا است که نوع غذای خود را نیز نمیتوانید انتخاب کنید. زندگی در هتل برای مدت طولانی بسیار گران است و بیشتر به منظور اقامت موقت از آنها استفاده میشود که میتوان آنها را قبل از آمدن به انگلستان رزرو کرد.

چطور به دنبال محل مسکونی در  انگلستان بگردید؟

بهترین روش گرفتن مساعدت از اداره رفاه دانشگاه یا موسسه آموزشی است . اتحادیه دانشجوئی نیز میتوانید شما را یاری دهد. معمولا آنها لیستی از خانه هائی که دانشجویان میتوانند از آنها استفاده کنند دارند. حتی در بعضی موارد به شما در تحقیق در مورد مسکن مورد نظر کمک خواهند کرد تا از مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده برای دانشجو پیش آید جلوگیری کنند.

بیمه : Insurance

زمانی که خانه را اجاره کردید میتوانید آن را در مقابل دزدی – آتش سوزی و حوادث بیمه نمائید. شرکتهای زیادی در زمینه بیمه در انگلستان فعالیت دارند.

_______________________________________________________________________

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات رفاهی و مسكن براي دانشجويان در انگلستان در زمان تحصیل فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید .

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد