سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
سیستم آموزشی در انگلستان

سیستم آموزشی در انگلستان

سیستم آموزشی در انگلستان به چهار بخش مختلف تقسیم شده است.

Primary Education

Secondary Education

Further Education

Higher Education

بطور قانونی بچه ها در انگلستان بایستی جهت تحصیل دوره ابتدائی و دبیرستان را بگذرانند که از سن 5 سالگی شروع و تا 16 سالگی ادامه دارد .

سیستم آموزشی در انگلستان به چهار Key Stage به صورت زیر تقسیم شده است

· Key Stage 1 - 5 to 7 years old - مدرسه ابتدائی

· Key Stage 2 - 7 to 11 years old - مدرسه ابتدائی

· Key Stage 3 - 11 to 14 years old - دبیرستان

· Key Stage 4 - 14 to 16 years old - دبیرستان

در سن 11 سالگی دانش آموزان به دبیرستان برای تکمیل Key Stage 3 و 4 میروند.

دانش آموزان در پایان هر Key Stage ارزیابی میشوند. مهمترین ارزیابی در سن 16 سالگی انجام میشود درست زمانی که دانش آموزان در حال انجام GCSE's و یا دیپلم در دوره دبیرستانی خود هستند.

زمانی که دانش آموز دوره جی سی ای ای را گذراند میتوانند برای ادامه تحصیل و سپس تحصیلات بالاتر اقدام نمایند و یا اینکه بعد از اتمام دبیرستان مستقیما جذب بازار کار شوند.

توضیحات کاملتری در مورد چار بخش سیستم آموزشی در انگلستان در ذیل آمده است:

آموزش ابتدائی = Primary Education

آموزش ابتدائی در انگلستان از سن 5 سالگی شروع میشود و تا سن اا سالگی ادامه دارد که شامل Key Stage 1 و Key Stage 2 است.

آموزش متوسطه = Secondary Education

از سن 11 تا 16 سالگی دانش آموزان به دبیرستان رفته و Key Stage 3 و 4 را انجام میدهند.که در حقیقت خود را برای رفتن به مرحله GCSE's آماده میکنند

مدرسه ابتدائی و متوسطه برای دانش آموزان در انگلستان اجباری است. بعد از سن 16 سالگی تخصیل در انگلستان اختیاری است.

آموزش تکمیلی = Further Education

زمانی که دانش آموز دوره متوسطه را به پایان رسانید میتوانند برای تحصیلات تکمیلی برای دوره A-Levels – GNVQ's , BTEC's یا دورههای مشابه اقدام کنند.

A-Levels = Advanced Levels

GNVQ's = General National Vocational Qualification

BTEC's = Business and Technology Education Council

در انگلستان دانش آموزانی که فصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند بایستی دوره تکمیلی بعد از دبیرستان را پشت سر گذارند.

تحصیلات عالی = Higher Education

از آنجا که اهمیت این بخش در این سایت بیشتر از بقیه سطوح آموزشی ذکر شده است ,سعی شده تا در این قسمت اطلاعات بیشتر با جزییات دقیقتری داده شود. واین که تحصیلات عالی برای دانشجویان خارجی در انگلستان به چه صورت است.

اغلب دانش اموزان خارجی که به قصد تحصیل به انگلستان میایند مستقیما و به شرط اینکه تحصیلات متوسطه را در کشور خود (معادل انگلستان) با موفقیت به پایان رسانده باشند , به سیستم آموزش عالی این کشور وارد میشوند.

پیش نیاز جهت ورود به سیستم آموزش عالی انگلستان

هر سطح آموزشی در انگلستان نیازمندیهای منحصر به فرد خود را دارد که بایستی دانش آموز واجد شرایط باشد تا بتواند به آن دوره راه یابد.

لازم به ذکر است سیستم آموزشی در اسکاتلند با انگلستان تفاوت داشته و به لحاظ ساختاری با سیستم آموزشی انگلستان متفاوت است.

سیستم آموزشی در انگلستان:

در زیر تفاوتهای اساسی سیستم آموزشی در انگلستان و آمریکا توضیح داده شده است. از جمله اطلاعاتی در زمینه چهارچوب آموزشی – سطوح آموزشی- امتحانات و منابع مورد نیاز داده شده است.

Primary and Secondary (K-12) Education

سطوح آموزشی ابتدائی و متوسطه

در انگلستان حدود 90% از دانش آموزان در مدارس عمومی (دولتی) تحصیل میکنند.

Publicly-Funded State Schools

مدارس عمومی (دولتی)

حدود 8.5 میلیون دانش آموز در 30 هزار مدرسه در انگلستان و ولز درس میخوانند. در اسکاتلند 830000 دانش آموز در حدود 5000 مدرسه تحصیل میکنند که این شامل مدارس آمادگی (کودکستان) و دیگر مدارس است. در ایرلند شمالی 350 هزار دانش آموز در 1300 مدرسه در حال تحصیلند.

مدارس ابتدائی معمولا دخترانه و پسرانه (مختلط) است ولی مدارس متوسطه ممکن است مختلط یا مجزا باشد.

مدارس غیر مختلط = Single-Sex School

مدارس مختلط = Co-Educational School

مدیریت آموزشی در انگلستان , ولز و اسکاتلند به عهده مسئولین محلی آموزشی است.

Local Education Authority

مسئولین محلی آموزشی

در ایرلند شمالی مدارس به صورت وسیعی به وسیله دارائیهای ملی از طریق 5 برد آموزشی و کتابخانه ای اداره میشوند.

چهار چوب آموزشی در انگلستان , ولز و ایرلند شمالی:

طبق قانون افراد 5 تا 16 ساله بایستی بتوانند از آموزش تمام وقت بهره ببرند. چهار چوب آموزشی در انگلستان در سال 1992 عنوان گردید و کلیه مدارس دولتی موظف به اجرای آن هستد. اگر چه مدارس دولتی ملزم به اجرای آن نیستند. هسته مرکزی چهارچوب آموزشی شامل: انگلیسی , ریاضیات , و علوم است.در ولز زبان ولزی یا ولش هسته مرکزی این چهارچوب آموزشی است. دروس پایه شامل طراحی و تکنولوژی , اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات , تاریخ , جغرافیا , زبانهای مدرن خارجی , موسیقی , هنر و طراحی , ورزش , علوم مذهبی و شهروندی است.

اسکاتلند نیز چهارچوبی مشابه را دنبال میکند. اگر چه مدارس میتوانند عناصری اضافه بر این چهار چوب نیز بر اساس نیاز دانش آموزان خود داشته باشند. این چهارچوب شامل زبان ایرلندی در مدارسی که به زبان ایرلندی تکلم میکنند نیز میباشد. بعد از 5 سال آموزش متوسطه از دانش اموزان امتخاناتی در درسهای مختلف امتحاناتی گرفته میشود. که این امتحانات در سطح GCSE's است. GCSE's در واقع یک امتحان است که هر درس جداگانه امتحان گرفته میشود و از طرف افراد غیر وابسته ارزیابی و نمره داده میشود. دانش آموزان معمولا تا ده درس از دروس (حد بالا و پایین ندارد) GCSE's که شامل دروس مختلف از جمله ریاضی و زبان انگلیسی را بایستی بگذرانند. بعد از GCSE's ممکن است دانش آموزان مدرسه را رها کرده یا اینکه جهت ادامه تحصیل در کالجهای فنی حرفه ای اقدام نمایند. و یا اینکه ممکن است دوره های دیگری به نام AS Level در دوره متوسطه را بگذرانند که یک سال طول میکشد. بعد از 2 سال تحصیل دانش آموزان ممکن است دوره A-Levels را بگذرانند که در حقیقت پیش نیاز و دوره آمادگی برای ورود به دانشگاه در انگلستان است.

اسکاتلند :

اسکاتلند سیستم و چهارچوب آموزشی مخصوص به خود و متفاوت از انگلستان , ولز و ایرلند شمالی را دارد. بعد از 7 سال آموزش ابتدائی و چهار سال آموزش متوسطه که هر دو اجباری هم هستند دانش اموزان در سن 15 تا 16 سالگی میبایست مدرک آموزشی اسکاتلند بگیرند که به آن SCE اطلاق میشود.این گواهینامه در کل انگلستان معادل GCSE's و قابل قبول برای ورودی به دانشگاه است.

Scottish Certificate of Education (SCE) = در اسکاتلند

GCSE – A-levels در انگلستان

ریز نمرات و رتبه ها:

مفهوم ریز نمرات در آمریکا متفاوت از انگلستان است و در انگلستان واژه ریز نمره ای که در آمریکا استفاده میشود نا آشنا است. در انگلستان دانش آموزان صرفا در سالی که در آن تحصیل میکنند رتبه بندی نمیشوند. در حال حاضر سیستم و استاندارد ها نتیجه امتحانات زیر هستند .

GCSE
SCE
AS
A-Level examination

به طور کلی روش مرسومی جهت معادل کردن مدارک آموزشی ابتدائی و متوسطه برای کشور انگلستان و آمریکا نیست. سیستم آموزشی کاملا متفاوت و مقایسه آنها بایستی به صورت مشروط باشد. اگر چه به طور کلی 5 GCSE's در انگلستان و گواهینامه آموزشی SCE در اسکاتلند معادل دیپلم از مدارس آمریکا است.

آموزش بعد از دروره متوسطه و آموزش عالی:

Post-secondary and Higher Education

تقریبا 1.8 میلیون دانش آموز در انگلستان در سطح آموزش عالی در حال تحصیلند. حدود یک سوم در سن 18 سالگی به مراکز آموزشی تحصیلات راه پیدا میکنند. این امار در اسکاتلند 50% دانش آموزان است. تعداد دانشجویان بزرگسال که به صورت پاره وقت یا تمام وقت در دانشگاه تحصیل میکنند رو به رشد است. تحصیلات بالاتر یکی از اولویتهای دولت است با این امید که در سال 2010 میزان 50% از افراد در سن 18 تا 30 سالگی جذب این مراکز تحصیلی شوند.

تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی در انگلستان , ولز و ایرلند شمالی مدت 3 سال به طول می انجامد در حالی که در دانشگاه های اسکاتلند 4 سال است در سطوح فوق لیسانس این مدت یکسال و دوره فوق لیسانس ریسرچ مدت 2 سال و دور ه دکتری مدت 3 سال به طول می انجامد .

دوره های حرفه ای شبیه پزشکی , دامپزشکی , حقوق و آموزگاری معمولا مدت 5 سال به طول می انجامد.

آموزش متوسطه در انگلستان

آموزش متوسطه در انگلستان از سن11 سالگی شروع میشود. اگر چه این عمومیت ندارد در بعضی قسمتهای انگلستان از سن 12 یا 13 سالگی شروع میشود.

برای دانش آموزان خارجی که برای تحصیل در سطح متوسطه به انگلستان میایند میتوانند در سن 11 سالگی در این سطح شرکت کنند یا اینکه منتظر بمانند تا در سن 13 سالگی شروع کنند و قبل از اینکه GCSE's که دو سال است را شروع کنند و قبل از آن یک سال در مدرسه درس بخوانند. دوره GCSE's از 14 تا 16 سالگی انجام میشود. از سن 11 تا 14 سالگی دانش آموزان در درسهای موسیقی ریاضی علوم و انگلیسی و غیره شرکت کرده و زمانی که به سن 14 سالگی رسیدند در واقع وارد اولین سال دوره GCSE's یا معادل SCE در اسکاتلند می شوند . GCSE's در واقع امتحاناتی است که دانش و مهارتهای دانش آموز را در دروس زیر ارزیابی می کند . اغلب مدارس روش های مشابه را دنبال میکنند ( زمانی که دآنش آموزان دوره GCSE's را انجام می دهند که این دروس شامل ریاضی , انگلیسی و علوم ( به صورت ترکیبی از زیست شناسی , شیمی و فیزیک است

English – Maths - Sciences (either combined or separate Biology, Chemistry and Physics)

دانش آموزان معمولا تعدادی دروس شامل چهار , پنج درس دیگر را به صورت اضافی انتخاب می کنند و این دروس شامل : زبان فرانسه , آلمانی , مطالعات تجاری , طراحی و تکنولوژی , موسیقی , علوم ورزشی , جغرافیا , تاریخ و دروس دیگری میتواند باشند . در مدارس عمومی دانش آموزان معمولا 5 تا 10 GCSE's را بر اساس توانایی خود انتخاب می کنند در مدارس خصوصی ممکن است تعداد این دروس 11 یا 12 درس باشد که بیشتر بر روی دروس مرتبط با دانشگاهی تا دروس هنری تمرکز دارند .

GCSE's مدت دو سال طول می کشد و به صورت اجباری برای دانش آموزان در انگلستان نمره داده می شود. زمانی که دانش آموز دوره GCSE's را با موفقیت پشت سر گذاشت دو راه دارد یکی اینکه جهت تحصیلات بالاتر اقدام کند یا اینکه مدرسه را رها و به دنبال کار برود.

سیستم آموزشی پیش دانشگاهی

Further Education System

وقتی دانش آموزان در انگلستان به سن 16 سالگی رسیدند و دوره GCSE's را با موفقیت پشت سر گذارندند میتوانند راه های زیر را انتخاب کنند

1 – دنبال کار بروند

2 – به دنبال تحصیل بیشتر رفته

3 - جهت شرکت در دوره های فنی حرفه ای اقدام کنند.

Find work - Academic Qualifications - Vocational Qualifications

اگر دانش آموزان تصمیم به ادامه تحصیل داشتند میتوانند جهت شرکت در دوره های دانشگاهی و یا دوره های فنی حرفه ایی اقدام نمایند .

تحصیلات دانشگاهی:


Academic Qualifications

اغلب مدارس در انگلستان دوره هائی را به نام 6 فرم جهت دانش آموزانی که GCSE's را تکمیل کرده اند برگزار میکنند. کالجها زیادی هستند که این دوره را برای دانش آموزانی که در مدرسه خود 6 فرم را ندارند برگزار میکنند. در انگلستان دانش آموزان معمولا A-Levels را انجام میدهند که پیش نیاز برای راهیابی به تحصیلات دانشگاهی است.

A-Levels مانند GCSE's به مدت 2 سال طول میکشد که به 2 صورت است:

A-Levels کامل = دوره Full A-levels

A-Levels از 6 قسمت و AS Level از 3 قسمت تشکیل شده است.

دانش اموزان عموما 2 تا 3 A-Levels را میگیرند و بسته به توانائیهای تحصیلی ممکن است A-Levels بیشتری را بگیرند. دانش آموزان مدارس عیر دولتی ممکن است تا 5 A-Levels را بگیرند.

دوره Baccalaureate International در انگلستان در بیشتر مدارس به عنوان جایگزینی برای A-Levels ارائه میشود.

رشته های فنی حرفه ای:

Vocational Qualifications

دانش اموزانی که در پی ادامه تصیل رفتن به دانشگاه نیستند میتوانند تحصیلات خود را به تحصیل در دوره های فنی حرفه ای ادامه دهند. این دوره ها شامل:

BTEC Awards
National Vocational Qualification (NVQ)
City and Guilds Qualification
Apprenticeships

اغلب دانش آموزان خارجی که به انگلستان جهت تحصیل میایند این هدف دارند تا بتوانند در دوره های دانشگاهی شرکت کنند.

تحصیلات عالی

Higher Education System

در انگلستان به دلیل وجود صدها دانشگاه امکان تحصیل برای دانش آموزان در رشته های مختلف چه برای داش آموزان خود و چه دانش آموزان خارجی ( بین المللی) را فراهم نموده است. در انگلستان یک سوم دانش آموزان به شکلی به تحصیلات عالی راه میابند که در اسکاتلند این رقم 50% کل دانش اموزان اسکاتلندی است که این امر باعث رقابت شدیدی بین دانش آموزان شده که توصیه میشود تا در فرصت مناسب و سریع جهت ثبت نام اقدام نمایند. در انگستان اغلب دوره های کارشناسی 3 ساله است اگر چه دوره هایی به نام دوره های ساندویچی در حال افزایش بوده که چهار سال است ( شامل سه سال تحصیل و یک سال تجربه کاری است). در حالی که اغلب دوره های کارشناسی در اسکاتلند 4 ساله است.

_________________________________________________________

جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید .

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد