سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
آزمون و دوره های آیلتس

  موسسه UK Study Today در انگلستان با بهترین مراکز آموزشی (کالجها و دانشگاههای) ارائه کننده دوره های آیلتس همکاری نزدیک داشته و دانشجو میتواند بر اساس نیازهای آموزشی و فردی خود مناسبترین دوره را به لحاظ طول و نوع دوره و همچنین هزینه آن در سرتاسر  انگلستان انتخاب نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در  دوره های آیلتز ( آیلتس ) در انگلستان فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.
                                
    

IELTS چیست؟

آیلتس مخفف عبارت انگلیسی زیر است.

International English Language Testing System


IELTS یکی از بهترین روشهای استاندارد بررسی وضعیت زبان انگلیسی است که از 4 بخش زیر تشکیل شده است.

Listening - Reading – Writing – Speaking

IELTS یک تست مورد اعتماد و با ایمینی بالا به منظور ارزیابی سطح زبان انگلیسی در زندگی روزمره و همچنین برای اندازه گیری سطح زبان انگلیسی افرادی است که قصد تحصیل و یا مهاجرت به کشورهایی مانند انگلستان - کانادا  - استرالیا و بعضی از دانشگاهای آمریکا را دارند.

حدود 500 مرکز IELTS آیلتس در سراسر دنیا وجود دارد که همگی از بالاترین سطح کنترل کیفیت برخوردارند.

IELTS به صورت مشترک به British Council,IDP: IELTS Australia and the University of Cambridge ESOL Examinations - Cambridge ESOL تعلق دارد و در 120 کشور و 500 مرکز در سراسر دنیا فعالیت دارد. سالانه 1.5 میلیون نفر از 135 کشور دنیا در این امتحانات شرکت میکنند.

University of Cambridge ESOL Examinations -Cambridge ESOL

دانشگاه کمبریج  به عنوان بهترین موسسه یادگیری و آموزش و امتحانات زبان انگلیسی در کل دنیا است.

British Council

پل ار تباطی مردم در اقصی نقاط دنیا جهت ارائه فرصتهای یادگیری با ایده های خلاق در انگلستان است و ارتباط انگلستان را با دیگر کشورهای دنیا در این زمینه ایجاد میکند. این موسسه به عنوان موسسه بین المللی فرصتهای آموزشی و فرهنگی در انگلستان است که در 109 کشور دنیا نمایندگی دارد.

IDP: IELTS Australia

موسسه ایلتز ( آیلتس ) استرالیا  , سازمان بین المللی آموزشی در  استرالیا  است که فعالیتهای متنوعی در زمینه های مشاوره تحصیلی , انتشارات آموزشی , پروژه و آموزش زبان انگلیسی و برگزاری امتحانات آن را دارد.

اثر بخش بودن آیلتس ار سال 1989 به تایید رسیده است. آیلتس به صورت پیوسته شرایط انجام ارزیابی زبان انگلیسی در زمینه های کاربردی و پیشرفته را فراهم نموده است. در طول ده ها سال تغییرات مثبت , آیلتس بصورت پیوسته توانسته است توانائی افراد را در مهارتهایشان به زبان انگلیسی ارزیابی نماید.

لوگوی موسسات برگزار کننده آیلتس به صورت زیر است.


تاریخچه IELTS :

در ابتدا  آیلتس به صورت English Language Testing Service - ELTS در سال 1980 معرفی شد. که در آن زمان فرمت تست فرمتی جدید بود که نشان دهنده تغییر در روش یادگیری زبان انگلیسی و همچنین ارزیابی آن بود.  آیلتس از آن زمان تحت تاثیر ارتباطات زبانی و آموزش زبان انگلیسی برای اهداف خاص بود. ابتدا IELTS بر اساس نیاز استفاده از انگلیسی به جهت مقاصد آکادمیک طراحی شده و در واقع منعکس کننده استفاده زبان در زندگی روزمره بود. بعد از تحقیقات فراوان توسط بریتیش کانسیل و کمبریج ESOL سیستم آیلتز ( آیلتس ) به صورت وسیعتری فعالیت خود را با شرکت در عرصه های بین المللی ادامه داد. در نهایت سه موسسه زیر به صورت بین المللی به هم ملحق شده و نام IELTS را بر روی این موسسه گذاشتند.

British Council and UCLES EFL - now known as Cambridge ESOL
Program of Australian Universities and Colleges (IDP), now known as IDP Education Australia

ابتدا در سال 1989 , IELTS به صورت بین المللی فعالیت خود را شروع کرد. سال 2009 ، 20 سال از عمر IELTS میگذرد .

در بدو تاسیس IELTS متقاضیان

دو مدل غیر تخصصی شامل :

Listening and Speaking

و دو مدل تخصصی شامل :

Reading and Writing

را انجام میدادند. سپس در آوریل 1995 تغییراتی دیگری در IELTS اعمال شد .مرتبا سیستم ارزیابی و بررسی میشد. تست Speaking در ابتدا در جولای 2001 معرفی شد و روش ارزیابی جدید برای بخش Writing در ژانویه 2005 صورت پذیرفت. مدل کامپیوتری آیلتس در سال 2005 در تعدادی از مراکز آیلتس معرفی گردید. اگر چه تست نسبت به سال 1989 تغییراتی داشته است اما بسیاری از عناصر خود را نسبت به آن سال حفظ کرده است به خصوص در بخشهای Reading و Listening و همچنین انجام تست Speaking که به صورت رو در رو انجام میشود به علاوه استفاده از فرمتهای نوشتاری جهت بخش Writing .

آیلتز به دو مدل اصلی تقسیم میشود .

General IELTS آیلتس جنرال (عمومی) : معمولا جهت استفاده افرادی است که قصد مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان مانند انگلستان - کانادا  - استرالیا را دارند . 

Academic IELTS آیلتس آکادمیک (دانشگاهی) : جهت استفاده افرادی است که قصد تحصیل در دوره های دانشگاهی در کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان - کانادا  - استرالیا را دارند.

به دلیل کاربرد متفاوت این دو مدل از متفاضیان خواسته میشود تا قبل از اقدام برای دوره های آیلتس و یا امتحان آن از اینکه که کدام یک از مدلهای بالا مورد نیازشان است اطمینان حاصل نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در دوره های آیلتس در انگلستان  فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.


تفاوت بین  دو مدل جنرال و آکادمیک در بخشهای Reading و Writing است که این دو بخش در تست آکادمیک و جنرال متفاوت هستند درحالی که Listening و Speaking در دو مدل یکسانند. در Reading آکادمیک ممکن است متقاضی نیاز به انجام 3 متن طولانی تر و پیچیده تر نسبت به جنرال داشته باشد. در حالی که در جنرال 4 متن کوتاه و ساده تر میباست انجام دهد. 

دوره های آیلتز :

همانطور که امتحانات  آیلتس به دو دسته جنرال و آکادمیک تقسیم میشود , دورهای آمادگی برای امتحان آیلتس نیز به دو دسته جنرال و آکادمیک تقسیم شده اند.

این دوره ها بسته به مدت زمان آن متفاوت است که ممکن است از یک دوره فشرده آمادگی آیلتس جهت امتحان که مدت 1 هفته است تا دوره کامل یک ساله کامل آیلتس  متغییر باشد.

هزینه دوره های آیلتس نیز با توجه به مدت دوره و موسسه آموزشی ارائه دهنده دوره متفاوت است.

تعداد دانش آموزان آیلتس در یک کلاس در موسسات مختلف متفاوت است. در مواردی تک نفره و در بعضی کلاسها ممکن است گروه های 20 نفره یا حتی بیشتر شرکت داده شوند.

برای مثال:

برای مثال دوره آمادگی فوق در مدت 6 هفته انجام میشود .هزینه بر اساس اینکه این دوره آیلتس جنرال است یا آکادمیک و همچنین تعداد دانش آموزان در یک کلاس و طول دوره و ساعات کلاس در هفته با دوره های دیگر متفاوت است و ممکن است به صورت زمانی زیر ارائه شوند.

ترکیبی یا Combo : بعضی از دوره های آیلتز ممکن است به صورت ترکیبی یا کامبو ارائه شوند. بدین صورت که صبح ها کلاس آمادگی آیلتس در کالج یا دانشگاه به صورت گروهی برگزار شود و  بعد از ظهرها به صورت تک نفره . کلاسهای آمادگی تک نفره به منظور برطرف نمودن نیازهای خاص دانشجو بوده و بیشتر جهت دانشجویانی که بر روی یک موضوع خاص در یادگیری زبان علاقه مندند کاربرد دارد.

در روش ترکیبی معمولا ساعت کلاسها در صبح ها و بعد ازظهر به صورت زیر هستند.





منابع و کتابهای مورد نیاز:

در حال حاضر کتابهای مختلفی جهت آمادگی و شرکت در امتحان آیلتس معرفی شده که تعدادی از آنها را میتوانید در تصویر زیر مشاهده نمود.البته  زمانی که در یک دوره آمادگی آیلتس ثبت نام میکنید لیست منابع و کتابهای مورد نظر توسط موسسه آموزشی در اختیار شما قرار میگیرد.

بیشتر در مورد آیلتز بدانیم:

آیلتس تست ارزیابی زبان انگلیسی است که برای افرادی است که این زبان, زبان اول آنها نبوده وقصد تحصیل یا مهاجرت به کشوری انگلیسی زبان را دارند. آیلتس در کشورهای انگلستان –استرالیا – نیوزلند و کانادا مورد قبول است. گذراندن موفقیت آمیز تست آیلتس برای تحصیل در استرالیا اجباری است. اخذ ویزای  استرالیا بدون انجام موفقیت آمیز تست آیلتز امکان پذیر نیست. در  استرالیا تافل مورد قبول نیست. در بسیاری از کشورها گذراندن تست آیلتس و یا تافل به عنوان پیش نیاز ورود به دانشگاه است.

آزمون آیلتز :

تست آیلتس از 4 بخش تشکیل شده است.


The Listening Section – به مدت 30 دقیقه

Academic reading/general training reading section – به مدت 60 دقیقه

Academic writing/general training writing section – به مدت 60 دقیقه

Speaking Section : Duration : بین 11 تا 14 دقیقه

Total test time  دو ساعت و 45 دقیقه

معمولا نتایج امتحان آیلتس در مدت 2 هفته از زمان امتحان به متقاضی ارسال میشود. که متقاضی میتوانند درخواست نسخه اضافی از نتیجه امتحان را نیز نماید.

زمانی که نتیجه تست را دریافت میکنید نمرات در 4 بخش جدا و به صورات مجزا نوشته شده و معدل کل نیز در برگه نتیجه آمده است. هر بخش توضیحات خلاصه ای دارد که نشان دهنده سطح زبان انگلیسی متقاضی است . به طور کلی در برگه نتیجه امتحان آیلتس 9 عدد به عنوان مشخصه سطح زبان انگلیسی شرکت کننده در امتحان آیلتس است.

One - Non User

Nine- Expert User

معمولا نمره مورد قبول جهت ادامه تحصیل از 5 تا 7.5 بسته نوع دوره و موسسه آموزشی یا دانشگاهی است که متقاضی قصد تحصیل در آنجا را دارد. در بیشتر دانشگاها نمره  آیلتس برای تحصیل در دوره های کارشناسی در انگلستان  6 و دوره های کارشناسی ارشد  6.5 است.

مدت زمانی که نتیجه امتحان آیلتس اعتبار دارد 2 سال است.

در صورتی که متقاضی نتواند نمره دلخواه را بگیرد میتواند دوباره در امتحان آیلتس شرکت کند. قبلا برای شرکت دوباره در امتحان میبایستی 3 ماه بین تاریخ امتحان اول و دوم فاصله بود ولی در حال حاضر محدودیت زمانی برای شرکت در امتحان آیلتس وجود ندارد. 

____________________________________________________________________________

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در  دوره های آیلتس در انگلستان فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد