پنج‌شنبه 02 مي 2024 - 13 ارديبهشت 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
شهرهای انگلستان - منچستر Manchester
شهرهای انگلستان - منچستر  Manchester

منچستر پس از لندن ( همرديف بيرمنگام ) دومين شهر بزرگ بريتانيا است. منچساركه در شمال غربي انگلستان واقع و در مركز استان County و مركز منطقه Granada مي باشد يكي از شهرهاي مهم صنعتي انگلستان مي باشد. منچستر شهري كارگري محسوب مي شود و در مقايسه با لندن و شهرهاي جنوبي نسبتا هزينه هاي معقولتري دارد و كمبود مسكن به صورتي كه در لندن وجود دارد در اينجا خودنمايي نمي كند. منچستر را كه امروز به شهرهاي كوچك اطراف خود وصل شده، منچستر بزرگ (Great Manchester) مي گويند كه به تمام محلات آن شبكه اتوبوس راني داخل شهر(G.M.busses) كشيده شده است. از سال 1991 قطار روگذر در منچستر آغاز به كار كرده است كه بعضي از شهرهاي حاشيه را به مركز شهر ارتباط مي دهد.


منچستر پس از برادفورد و بيرمنگام بيشترين درصد مسلمانان را در خود جاي داده كه اكثرا پاكستاني بوده و همانند بعضي نقاط انگلستان قسمتي از اقتصاد خرد اين شهر را در دست دارند.


مركز اصلي شهر پيكادلي نام دارد كه اطراف آن مركز مهم خريد مردم مي باشد. اقتصاد كلان اين شهر در دست يهوديان مي باشد كه در اقليت كامل نسبت به ديگر اديان مي باشند.



الف : هواپيما


ترمينال ورود پروازهاي خارجي در فرودگاه هيترو لندن ترمينال شماره 3 است كه پس از ورود و انجام امور گذرنامه اي وسايل خود را تحويل گرفته و به ترمينال شماره يك كه ويژه پروازهاي داخلي است خواهيد رفت. مسير مورد نظر با تابلوهاي راهنما كاملا مشخص شده است.


ب : اتوبوس


اتوبوسهايNational Express مستقيما از فرودگاه هيترو به منچستر حركت مي كنند كه قيمت بليط آنها تقريبا دو برابر اتوبوس هاي بين شهري است كه از مركز شهر لندن و ايستگاه ويكتوريا حركت مي كنند. اما در صورتي كه وسايل زيادي حمل مي كنيد بردن آنها به مركز شهر كاري سخت و پر هزينه مي باشد. در ضمن در صورتي كه قصد برگشت به لندن را داريد از بليط رفت و برگشت (Return) استفاده كنيد. ضمنا مي توان با مشترك شدن و دريافت كارت از تخفيف بيشتري بهره مند شد.


ج : قطار


از فرودگاه هيترو به وسيله قطار زيرزميني به ايستگاه مركزي قطار يوستون (Euston) رفته و از آنجا عازم منچستر شويد. مسافرت با قطار سريعتر ولي پرهزينه تر است.





قبل از آمدن به منچستر سعي كنيد با يكي از دوستان در منچستر تماس بگيريد تا محل مناسبي براي مسكن تدارك ببينيد. در اين شهر خانه هاي متعلق به شهرداري (Council) به دانشجويان داده نمي شود ولي منازل موسوم به Housing Association از نظر قيمت و كيفيت مناسب تر از بقيه است كه بايد سريعا از بدو ورود نشاني آنها را از دوستان گرفته و درخواست فرم نمايند و پس از تكميل فرم در ليست انتظار قرار گيرند. اين منازل فاقد وسايل و امكانات و موكت مي باشند. منازل شخصي كه عمدتا متعلق به پاكستاني ها است داراي وسايل زندگي مي باشند ولي هزينه به نسبت بالاتري دارند. دانشگاه نيز تعدادي خانه دارد كه مي توان از آنها استفاده كرد. اما قرارداد آن يكساله است و قبل از يك سال هم به راحتي قابل ترك نيست و هزينه نسبتا بالاتري نيز دارد.





مراكز فروش مواد غذايي حلال اكثرا در مناطقLong Sight و Rusholm واقع هستند. بازار ميوه Dixenson در منطقه Long Sight واقع است كه ميوه را با قيمت ارزانتر به فروش مي رساند و عمده دانشجويان از آنجا خريد مي كنند. مواد غذايي غير گوشتي مانند لبنيات و نان و... از فروشگاههاي بزرگ زنجيره اي مثل Kwiksave, Asda, Aldi, Netto قابل خريداري است كه در اكثر مناطق وجود دارند.





قيمت اتوبوسهاي شهري اكثرا با توجه به مسير مورد استفاده است و نسبتا هزينه بالايي دارند. در صورت استفاده از اتوبوس بهتر است بليط هاي هفتگي (Weekly) خريداري شود. با راهنمايي دانشجويان مي توان از قسمت يونيون (Union) دانشگاه كارت مخصوص اياب و ذهاب دريافت كرده و با هزينه كمتري بليط هاي مورد نظر را تهيه كرد.





در صورت نياز مي توان وسايل مورد نياز را از فروشگاه هاي بزرگ مانند Argos, Index, Comet, Curry’s تهيه كرد. در ضمن وسايل اوليه زندگي در فروشگاه هاي Whole sale كه در منطقه Chitamhill واقع است با قيمت كمتري قابل خريداري است. البته با سقف خريد 70 پوند. هنگام آمدن به منچستر پوشاك به اندازه كافي همراه داشته باشيد تا در فرصت مناسب نسبت به خريد آنها بر حسب نياز اقدام نماييد.





مركز اصلي شهر ميدان Piccadilly است كه اتوبوس هاي داخلي و بين شهري و همچنين ايستگاه قطار داخلي و بين شهري در آنجا واقع است. بيشتر فروشگاه هاي زنجيره اي نيز در مركز شهر واقع اند.




تلفن BT هزينه هاي بالايي دارد ولي از ساعت 6 بعد از ظهر و ايام تعطيلات آخر هفته هزينه كمتري دارند. شركت هاي خصوصي كارت هاي ويژه تلفن دارند كه قيمت آنها به مراتب ارزانتر است ( حدود يك چهارم قيمت تلفن دولتي يا BT )


8- مدرسه ايراني

خوشبختانه در منچستر مدرسه ايراني وجود دارد كه از سالها پيش با همت و تلاش و هزينه دانشجويان ايجاد شده و چند سال پيش به رسميت در آمده است. كليه پايه هاي تحصيلي ابتدايي و راهنمايي در اين مدرسه داير است و همسران دانشجويان كه خود معلمين رسمي آموزش و پرورش بوده و افرادي باسابقه مي باشند، وظيفه تدريس را به عهده دارند.

مدرسه ايراني در Long Sight واقع شده است. در صورتي كه فرزندان دانشجويان به مدرسه ايراني مي روند، بهتر است در همين منطقه ساكن شوند اين مدرسه پاكستاني نشين است و اكثر فروشگاه هاي مواد غذايي از جمله فروشگاه هاي Asda, Netto و فروشگاه هاي تهيه گوشت حلال در اين منطقه موجود است . منطقه Qushoim نيز مسلمان نشين است و فروشگاه هاي Aldi و مواد غذايي حلال در اين منطقه موجود است . اين منطقه حدود 4-5 مايل از مدرسه ايراني فاصله دارد ولي به دانشگاه گيلفورد نزديك تر است.



مدارس انگليسي در همه سطوح داراي امكانات بسيار وسيع علمي و آموزشي هستند . اين مدارس رايگان بوده و هر خانواده به مجرد ورود بايد با نزذيكترين آنها جهت ثبت نام تماس حاصل نمايد. اين مدارس از سنين 3 سالگي آغاز مي شود ، ولي براي مهد كودك كمتر از 3 سال بايد هزينه سنگيني در نظر گرفت.



كتابخانه بزرگ شهر در ميدان St. Peter واقع است كه در اكثر زمينه ها داراي كتاب هاي مناسب مي باشد . همچنين هر منطقه نيز كتابخانه مخصوص به خود را دارد . كودكان نيز مي توانند در اين كتابخانه ها ثبت نام كرده ، و در گروههاي اجتماعي مختلف همراه با والدين حاضر شوند . كه اين خود فرصت مناسبي است جهت آشنايي با زبان و فرهنگ انگليس .



بايد به خاطر داشت كه دانشجويان پس از يك هفته گذر از زمان ورود به انگلستان بايد به مركز پليس مراجعه كرده و ثبت نام نمايند. براي ثبت نام بايد هزينه اي پرداخت شود.

نشاني مركز پليس در شهر منچستر :


12 - ثبت نام در مراكز بهداشت

پس از اسكان و تعيين محل زندگي، از اهم مسايل ثبت نام كردن در يكي از مراكز بهداشت منطقه مي باشد. در اين مركز مسايل بهداشتي و درماني توسط پزشك مربوطه انجام خواهد شد. لازم به ياد آوري است كه دانشجويان بايد فرم مخصوصي جهت دريافت كارت و خدمات NHS كامل كرده و ارسال نمايند. اين فرم در مركز اتحاديه دانشجويي يا مركز بهداشتي و درماني يونيون دانشگاه موجود مي باشد.
 

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد