پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
درباره كمبريج
درباره كمبريج

حتماً تا بحال نام دانشگاه بزرگ و معتبر کمبریج و انواع مدارک تحصیلی این دانشگاه و همچنین آثار و مقالات اساتید و محققین آنرا به کرات شنیده و دیده اید! شاید دوست داشته باشید قدری در مورد این دانشگاه بیشتر بدانید. این نوشتار شما را با ابعادی از این دانشگاه و شهر کمبریج آشنا می سازد.


شهر کمبریج از جمله شهرهای قدیمی دانشگاهی انگلیس است و مرکز اداری استان Cambridgeshire به شمار میرود. این شهر در شمال- شمالشرقی لندن به طول 80 کیلومتر واقع شده و به وسیله تعدادی شهر کوچک و روستا احاطه گردیده است. همچنین این شهر در قلب مرکز فناوریهای پیشرفته انگلستان با نام Silicon Fen واقع شده است. نکته جالب آنکه کلمه کمبریج بصورت (keim…) تلفظ می شود اما در یکی از استانهای انگلیس به نام Gloucestershire هم کمبریج دیگری وجود دارد که آنرا بصورت (kaem…) تلفظ می کنند.

بر اساس سرشماری سال 2001 انگلستان جمعیت این شهر 108863 نفر بود که از این تعداد 22153 نفر دانشجو بودند با این حال جمعیت ناحیه شهری که شامل بخش جنوبی Cambridgeshire است حدود 130000 هزار نفر برآورد می گردد.

دانشگاه کمبریج در سال 1209 در این شهر تأسیس شد اما قدیمی ترین دانشکده موجود در این شهر به نام Peterhouse در سال 1284 بنا شد.

جالب آنکه ساخت یکی از جذابترین بناهای دانشگاهی کمبریج به نام King’s College Chapel در سال 1446 به دستور پادشاه هنری ششم شروع و 69 سال بعد یعنی سال 1515 همزمان با فرمانروایی هنری هشتم به پایان رسید. هنری هشتم در سال 1534 با صدور مجوز ، اقدام به راه اندازی Cambridge University Press نمود.

با ساخت آبراه هابسون توسط Thomas Hobson در سال 1610 برای نخستین بار آب تازه و تمیز به مرکز شهر راه یافت.

در سال 1766 بیمارستان Addenbrook با وصیت دکتر John Addenbrook و با صرف هزینه ای معادل 4500 پوند مطابق وصیت نامه وی ساخته شد. البته ساختمان این بیمارستان آموزشی اکنون به عنوان دانشکده حقوق مورد استفاده قرار می گیرد و بیمارستان از سال 1976 به حاشیه جنوبی شهر منتقل شده که اکنون به عنوان بخشی از پردیس بیومدیکال دانشگاه کمبریج محسوب می گردد.

در سال 1845 هم خط آهن کشیده شد و شهر سیر تکاملی خود را افزایش داد.

اکثریت مردم این شهر مسیحی بوده و در سطح شهر می توان کلیساهای متعددی را مشاهده نمود که مبین همین مطلب است.

دانشگاه کمبریج پس از آکسفورد بعنوان دومین دانشگاه قدیمی در میان کشورهای زبان انگلیسی زبان و همینطور بعنوان یکی از دانشگاههای معتبر دنیا مطرح است.

این دانشگاه در سال 1209 با گروهی از دانشجویانی که در پی تنازعات شهری به کمبریج گریخته بودند تأسیس شد. معمولاً دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج را که قدمت هر دوی آنها بیش از 750 سال است به نام کلی Oxbridge می خوانند.

کمبریج یک مجتمع دانشگاهی متشکل از یک دپارتمان مرکزی و 31 دانشکده است که سه تای آنها فقط دانشجوی دختر پذیرش می کنند و 28 تای دیگر از هر دو جنس پذیرش دارند. Magdalene آخرین دانشکده ای بود که فقط مرد پذیرش می نمود که از سال 1988 این امر را شامل خانم ها هم نمود. دو تا از این دانشکده ها به نامهای Darwin و Clare Hall هم تنها در سطوح بالاتر از لیسانس دانشجو می گیرند. جالب آنکه از این جمع 4 دانشکده فقط دانشجویان بالای 21 سال را می پذیرند.

این دانشگاه در سال 2009 جشن هشتصد سالگی خود را برپا خواهد نمود.

دانشکده دامپزشکی کمبریج هم در سال 1949 با هشت دانشجو کار خود را رسماً آغاز نمود ، گرچه شاید بتوان منشاء اصلی آنرا در سال 1909 زمانی که دپارتمان پاتولوژی در خارج از شهر برای مطالعه بیماریهای دامهای بزرگ شکل گرفت دانست. در سال 1975 دپارتمان بهداشت دام و مطالعات بالینی دامپزشکی با یکدیگر تلفیق شدند و به دپارتمان علوم بالینی دامپزشکی بدل گشتند.

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد