پنج‌شنبه 28 مارچ 2024 - 09 فروردين 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
زندگی در اتریش

زندگی در اتریش

اتریش کشوری سر سبز و زیبا در اروپا می باشد که مهد تمدن موسیقی دنیا محسوب می گردد. كشور اتریش با دارا بودن عناصری همچون كیفیت بالای محیط زیست و فرهنگ غنی، جاذبه های زیادی برای عرضه دارد. این كشور با درهم آمیختن امنیت، امكانات خرید و گذران اوقات فراغت و استاندارد بالای زندگی از لحاظ كیفیت زندگی در مقام دوم جهان قرار دارد.

اتریش یكی از امن ترین كشورهای جهان است. بر طبق آمار سال 2008 از لحاظ رعایت امنیت حقوق فردی و مالكیت، كشور اتریش در مقام سوم جهان قرار دارد.

همچنین کشور اتریش بدلیل آثار باستانی و هنری خود از شهرت جهانی برخوردار است.

قوانین، آداب و رسوم

1- قوانین این کشور در رابطه با جرائمی نظیر حمل یا استعمال داروهای ممنوعه و از جمله مواد مخدر و روان گردان بسیار سخت گیرانه است. این مجازات ها می تواند شامل حبس های طولانی و پرداخت جریمه های سنگین باشد.

2- برای رانندگی دراتریش می باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

3- به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.

4- چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

5- دولت اتریش دارای قوانین سخت مهاجرتی بوده و مسافرین ایرانی باید مراقب باشند در صورت مسافرت به این کشور از زمان مندرج در روادید خود تخطی ننمائید.

TOPالزامات ورود و اقامت

1- با توجه به الحاق این کشور به اتحادیه اروپایی و لزوم تبعیت آن کشور از مقررات شنگن، قوانین مربوط به ورود و اقامت آن درحال تغییر است.

توضیح: شنگن عنوان توافقات میان تعدادی از کشورهای اروپایی است که با هدف کنترل بهتر مرزی و همکاری در این رابطه به امضا رسیده است این کشورها عبارتند از آلمان، اتریش، اسپانیا، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، دانمارک، سوئد، فرانسه، فنلاند، لوکزامبورگ، نروژ، هلند و یونان. گفتنی است در این میان دولت ها ی نروژ و ایسلند بدون اینکه در عضویت اتحادیه اروپایی باشند از مقررات شنگن تبعیت می کنند و بالعکس انگلستان علیرغم عضویت در اتحادیه اروپایی متعهد به مقررات شنگن نمی باشد. این دولت ها بر اساس مقررات شنگن ضمن تسهیل تردد اتباع خود در محدوده شنگن، ورود و خروج اتباع خارجی را نیز به این محدوده به صورت مشترک مدیریت می نمایند.

لازم به ذکر است علاوه بر کشورهای فوق، ده کشور استونی، اسلواکی، اسلوونی، جمهوری چک، قبرس، لتونی، لهستان، لیتوانی، مالتا و مجارستان که در می 2004 به عضویت اتحادیه در آمده اند موظف هستند مقررات شنگن را در قوانین ورود و خروج خود وارد نمایند.

TOPاقدامات لازم پس از ورود

اولین اقدام بعد از وارد شدن به کشور اتریش معرفی کردن خود به شهرداری منطقه است. برگه امضا شده توسط شهرداری (Meldezettel ) یکی از مهمترین مدارک لازم در اتریش است که طبق قانون فرد تا ۳ روز پس از ورود به کشور یا جابجایی منزل باید اطلاعات آدرس محل سکونتش را به شهرداری (Magistrat ) اعلام کند. طبق قانون پلیس مجاز است کسانی که بدون این برگه زندگی میکنند را بازداشت کند. برای ثبت آدرس محل سکونت خود در شهرداری محل, نیاز به تاییدیه محل سکونت دارید. این برگه تاییدیه یا از طرف صاحبخانه, یا مدیریت خوابگاه دانشجویی در اختیار شما قرار میگیرد. کسانی که پس از ورود به طور موقت در منزل آشنایان/دوستان زندگی میکنند نیاز به امضاء صاحبخانه و در بعضی موارد کپی قرارداد خانه دارند.

اقدام بعدی باز کردن حساب بانکی دانشجویی در یکی از شعب بانکهای مختلف اتریش است. در بانک شما را راهنمایی میکنند که چه مدارکی نیاز دارید.

سومین اقدام ثبت نام در دانشگاه است. که با در دست داشتن پذیرش ، یک قطعه عکس و گذرنامه با مراجعه بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ ظهر به (Sekreteriat ) دانشگاه صورت میگیرد. دانشجویانی که دانش زبان آلمانی کافی برای تحصیل ندارند به صورت غیر رسمی ( Ausserordentlich ) ثبت نام میکنند و نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه ندارند. اما در همان روز قبض پرداخت شهریه کلاس زبان را از دانشگاه دریافت و به موسسه زبان موردنظر ارجاع داده میشوند. ( شهریه کلاس زبان ۳۸۰ یورو در ماه است )

تمامی قبض ها باید بوسیله حساب بانکی پرداخت شود. لذا باز کردن حساب بانکی در مراحل اولیه بسیار مهم است.

پس از ثبت نام در کلاس زبان, با در دست داشتن برگه گواهی ثبت نام کلاس زبان, گواهی ثبت نام در دانشگاه, گواهی محل سکونت و در دست داشتن کارت بانکی , دانشجو باید به اداره بیمه مرکزی مراجعه کرده و درخواست بیمه دانشجویی دهد. کارت بیمه چند هفته بعد از طریق پست به آدرس مندرج در گواهی محل سکونت فرستاده میشود.

از آنجا که معمولا دانشجویان ایرانی ویزای ۴ ماهه «مخصوص اتریش» از ایران دریافت میکنند ( ویزای نوع D که دانشجو مجاز به خروج از اتریش و ورود به محدوده شنگن نیست ) اقدام بعدی گرفتن کارت اقامت یکساله ( معتبر در تمام اروپای مشترک) است. گرفتن این کارت منوط به در دست داشتن گواهی بیمه, ثبت نام دانشگاه, ثبت نام کلاس زبان برای دانشجویان غیر رسمی , برگه محل سکونت و برگه تایید موجودی در حساب بانکی به مبلغ: برای افراد زیر ۲۴ سال ۳۸۰۰ یورو و برای بیش از ۲۴ سال ۶۸۰۰ یورو است. ( این مبلغ ممکن است سالانه اندکی تغییر کند )

در تمام مراحل بالا , تنها کارت شناسایی معتبر ,گذرنامه ایرانی دانشجو است و هیچ مدرک عکس دار دیگری اعتبار ندارد. لذا در دست داشتن گذرنامه در تمام مراحل الزامی است.

کسی که با ویزای دانشجویی در کشور اقامت دارد, اجازه کار در کشور اتریش را ندارد . به شرط درخواست کارفرما یا برای کارآموزی میتوان اجازه کار موقت یا نیمه وقت تا سقف حدودا ۳۴۰ یورو در ماه دربافت کرد. که بر اساس قانون کار در اتریش این دریافت ماهیانه ۱۴ بار در سال است.

در شرایط معمولی و برای مقطعی غیر از مقطع دکترا, کمک هزینه یا بورسیه هنگام پذیرش وجود ندارند. پس از ورود به دانشگاه می توان برای موسسات مختلف در خواست بورسیه داد.


منبع: austria.ir

 

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد