پنج‌شنبه 02 مي 2024 - 13 ارديبهشت 1403
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره








Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
   به سایت مرکز مشاوره جهت ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کالج های انگلستان خوش آمدید   در صورتی که متقاضی تحصیل در  دوره های کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا , پزشکی , دندانپزشکی ,Foundation (پیش دانشگاهی) و یا A LEVEL در انگلستان برای سال 2014  هستید میتوانید از هم اکنون با ما تماس بگیرید     UCAS Timetable for 2014 applications   دانشگاهها و کالج های انگلستان     ویزای تحصیلی انگلستان       جدول ارزشیابی , مقایسه و تبدیل آیلتس و تافل    UK STUDY TODAY   موفق ترین مشاور و راهنمای اخذ پذیرش تحصیلی در  مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان     دوره های زبان انگلیسی در انگلستان     دوره های کارشناسی در انگلستان    دوره های کارشناسی ارشد      دوره های دکترا در انگلستان      تحصیل در رشته پزشکی     تحصیل در رشته دندانپزشکی   پیش دانشگاهی در انگلستان      مدارس شبانه روزی در انگلستان      دوره های آیلتس      دوره های تافل      بورسیه های تحصیلی در انگلستان     رزومه و روش تهیه آن    دانشگاهها و کالج های انگلستان     MBA در انگلستان     هزینه های زندگی در انگلستان     هزینه های تحصیلی در انگلستان     مسکن دانشجویی در انگلستان    کار در زمان تحصیل در انگلستان    رنکینگ دانشگاه های انگلستان    ویزای تحصیلی انگلستان     فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان     خدمات مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان      خدمات مشاوره اخذ ویزای تحصیلی انگلستان     خدمات مسکن دانشجوئی در انگلستان    خدمات فرودگاهی (ایاب و ذهاب ) در انگلستان     خدمات آشنا کردن دانشجو با محیط پیرامون تحصیل     افتتاح حساب بانکی در انگلستان     گواهینامه رانندگی در انگلستان    راهنمائی جهت استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در انگلستان    مشاوره در انتخاب مدرسه و ثبت نام فرزندان دانشجویان در مدارس انگلستان    مشاوره حقوقی   تمدید ویزای دانشجوئی   تلفن تهران متصل به دفتر لندن  4858 55 66  021   تلفن مسقیم دفتر لندن 8286 2784 20 0044    UK STUDY TODAY Ltd - 72 Hammersmith Road -London - W14 8TH - United Kingdom   
تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا

دانشجویان خارجی و همراه آنها از چه نوع ویزایی در آمریکا استفاده می کنند؟
ویزای F-1 مخصوص دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل و ویزای F-2 مخصوص همسر فرد دانشجو که وی را به آمریکا همراهی میکند. کسانی که ویزای دانشجویی F-1 میگیرند تنها حق کار کردن داخل دانشگاه آن هم تا سقف بیست ساعت در هفته را دارند. دارندگان ویزایF-2 به هیچ عنوان حق کار کردن ندارند.

اجازه کار کردن دانشجویان خارجی با ویزای F-1 به چه صورت است؟
کسی که ویزای F-1 دارد تنها مجاز به کار کردن در داخل دانشگاه، آن هم تا سقف بیست ساعت در هفته است. نوع دیگر کار از طریق اخذ دوره «کار آموزی» در حین تحصیل(CPT) - مخفف Curricular Practical Training - با داشتن شرایط میسر است.


آیا دوره های کارآموزی در حین تحصیل در آمریکا وجود دارد؟
اگر فرد به مدت یک سال در آمریکا تحصیل کند، اجازه خواهد یافت که با گرفتن واحد کارآموزی، داخل و یا خارج از دانشگاه به شکل پاره وقت و یا تمام وقت تحت عنوان کارآموزی در زمینه رشته تحصیلی خود با کسب اجازه از اداره مهاجرت آمریکا (که از طریق دانشگاه صورت می پذیرد) برای یک کارفرمای خاص کار کند.دوره کارآموزی در حین تحصیل را CPT - مخفف Curricular Practical Training - می نامند. نکته مهم آن که برای CPT، کار فرد حتما باید در زمینه رشته تحصیلیش باشد. مثلا کسی که در رشته مهندسی برق تحصیل میکند نمی تواند برای بازاریابی در یک شرکت تبلیغاتی اجازه کارآموزی CPT بگیرد. همچنین قبل از صدور اجازه کار فرد باید از سوی یک کارفرما دعوت به کار شده باشد چرا که اجازه کار برای آن کارفرمای خاص صادر میشود و فرد متقاضی باید نامه دعوت به کار از کارفرما را به همراه مدارک دیگر برای کسب اجازه کار به دانشگاه تحویل دهد. اگر ساعات کاری فرد زیر بیست ساعت در هفته باشد پاره وقت و خود بیست ساعت و بالاتر، تمام وقت محسوب میشود. بسیاری از دانشجویان خارجی با تعطیلی دانشگاه در فصل تابستان در این مدت به شکل تمام وقت خارج از دانشگاه کارآموزی (CPT) و درآمد کسب میکنند. هر چند که اخذ کارآموزی (CPT)در ترمهای پاییز و بهار هم ممکن است. به طور کلی هر دانشجو می تواند در حین تحصیل حداکثر سه ترم به شکل تمام وقت به دوره کارآموزی (CPT) برود. (CPT بیشتر از یک سال از میزان زمانOPT فرد میکاهد.) برای کارآموزی به شکل پاره وقت محدودیت زمانی وجود ندارد و فرد میتواند تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارد به شکل پاره وقت کارآموزی هم داشته باشد.

پس از اتمام تحصیل در آمریکا با ویزای دانشجویی F-1 تا چه مدت میتوان در آمریکا ماند؟
کسی که با ویزای دانشجویی F-1 تحصیلش را در آمریکا تمام کند مجاز است که با همان ویزای دانشجویی خود به مدت یک سال بعد از اتمام تحصیل در آمریکا بماند و با کسب اجازه از اداره مهاجرت آمریکا، کار عملی در زمینه رشته تحصیلی خود کند که به آن(OPT)- مخفف Optional Practical Training - اطلاق میشود. نکته مهم آن که اگر فرد در حین تحصیل بیشتر از یک سال کارآموزی CPT کرده باشد به همان نسبت از زمان OPT مجازش کاسته میشود.بسیاری از دانشجویان خارجی از این فرصت برای جذب در بازار کار و نهایتا مجاب کردن کارفرما به تغییر نوع ویزای آنها به ویزای کار پس از اتمام دوره OPT استفاده می کنند.

تحولات جدید
از تاریخ 8 اپریل 2008 قوانین جدیدی برای برخی رشته‌های تحصیلی به مجموعه قوانین مربوط به این بخش اضافه شد. با توجه به جدید بودن قوانین هنوز برخی ابهامات در مورد چگونگی آن وجود دارد. مهمترین تحول اضافه شدن یک تمدید17 ماهه به یکسال اصلی اقامت پس از اتمام تحصیل است. در عوض، یک مهلت معین برای مدتی که فرد مجموعا می‌تواند پس از اتمام تحصیل بیکار باشد و از OPT استفاده کند اضافه شده است. همچنین تغییر شغل میسر است و مدت معینی بین دو شغل از "سنوات"بیکاری مجاز فرد کاهش نمی‌یابد. اکیدا توصیه می شود قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در این رابطه با دانشگاه محل تحصیل و سایر منابع هماهنگی لازم را به عمل آورید.


آیا دانشجویان در آمریکا ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند؟
همه‌ی دانشجویان در طی تحصیل خود ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند. هزینه‌های پزشکی در آمریکا بسیار بالاست، به همین دلیل بیمه درمانی شدیداً توصیه می‌شود. ارزان‌‌ترین نوع بیمه تقریباً سالی ۴۵۰ دلار است. برخی کمک هزینه‌های تحصیلی بیمه‌ درمانی را هم پوشش میدهد.

آیا دانشگاه‌های آمریکا امکانات خوابگاهی (Dorm) در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند؟
بله، اما برخلاف ایران این امکانات مجانی (و یا حتی ارزان)نیست. دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها در ایالات متحده موسسات تجاری‌ای هستند که برای ادامه حیات خود باید درآمد داشته باشند. این موسسات دارای خوابگاه (Dorm) و یا آپارتمان/سوئیت در داخل محوطه دانشگاه (affiliated) جهت اجاره می باشند که در بیشتر مواقع هزینه آن ارزانتر از حالتی که شخص آپارتمانی را در نزدیکی آموزشگاه اجاره کند، نیست. برخی خوابگاه‌ها خدماتی شامل صبحانه و ناهار نیز ارائه می نمایند (البته نه مجانی! هزینه آن را از قبل خواهید پرداخت). امتیاز خوابگاه (Dorm) این است که در محوطه دانشگاه قرار دارد و شما را از پرداخت هزینه رفت و آمد روزانه معاف می سازد. در کل، معمولاً بهتر و مقرون به صرفه‌تر است که به جای استفاده از خوابگاه محل راحتی در نزدیکی آموزشگاه اجاره نموده و آنرا با یک هم اتاقی (Roommate) شریک شوید.


من شنیده‌ام که برخی دانشجویان درStudio زندگی می‌کنند.Studio چیست؟
Studio یک آپارتمان تک اتاقه با حمام و آشپزخانه ای کوچک می‌باشد. این مکان‌ها کوچکترین و ارزانترین آپارتمان های ممکن در هر منطقه هستند. بخش اصلی این نوع آپارتمان معمولاً شامل یک اتاق بزرگ می‌باشد که همزمان نقش حال، پذیرایی و اتاق خواب را ایفا می‌کند. معمولاً امکانات آشپزخانه نیز به عنوان بخشی از اتاق می‌باشد.

نرخ معمول اجاره خانه در ایالات متحده آمریکا چه قدر است؟
نرخ اجاره و به طور کلی، هزینه زندگی، ایالت به ایالت بسیار متفاوت است. برخی ایالات مانند کالیفرنیا بسیار گران‌تر از سایر ایالات هستند. به علاوه، کلان شهرها، از جمله نیویورک، شیکاگو، بوستون، لس‌آنجلس و غیره از شهرهای کوچک‌تر یا نواحی روستایی گران‌تر هستند. متوسط نرخ اجاره آپارتمان‌های یک خوابه در شیکاگو ممکن است به 500 دلار برسد؛ اما در برکلی، در ایالت کالیفرنیا، تا مرز900 دلار افزایش می یابد. برای کسب اطلاع بیشتر از نرخ اجاره در ایالات متحده می توانید به سایتwww.rent.com یا www.apartments.com مراجعه کنید.

من متأهل هستم. امکانش هست همسرم را همراه خود بیاورم؟
در حرف(در ظاهر) ، بله! ویزای (روادید) شما از نوع F1 و ویزای همسرتان F2 خواهد بود؛ در عمل، اما احتمال آنکه هر دوی شما بتوانید ویزا (روادید) بگیرید، واقعاً پایین است؛ چرا که باید ثابت کنید بعد از اتمام تحصیلاتتان برخواهید گشت.که البته در صورت همراهی همسرتان، اثبات چنین ادعایی حتی دشوارتر می شود.

آیا همسرم می‌تواند در ایالات متحده به کار مشغول شود؟ یا تحصیلاتش را ادامه دهد؟
اگر شما ویزای (روادید) تحصیلی داشته باشید، همسرتان به هیچ عنوان حق کار کردن ندارد. او می تواند به کارهای داوطلبانه (بدون دریافت دستمزد) مشغول شود. پس از ورود به ایالات متحده، همسرتان ممکن است قادر باشد کاری دست و پا کند که با کمک آن ویزایش (روادیدش) را به ویزای (روادید) کار تغییر بدهد؛ اما روی آن حساب باز نکنید، چرا که این امر حتی برای دانشجویان هم سخت است. حضور شما در اینجا لزوماً به این معنا نیست که همسرتان شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارد؛ اما ممکن است مفید واقع شود. یک امکان برای همسرتان این است که چند واحد درسی در دانشکده بردارد، رشته اش را با موفقیت پشت سر بگذارد و بعد برای سال آینده تقاضای پذیرش کند. اگر پذیرفته شد، ویزایش (روادیدش) از F2 به F1 تغییر پیدا خواهد کرد.

منبع: americandream.mihanblog.com

 
تحصیل در انگلستان
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کارشناسی در انگلستان
دوره های کارشناسی ارشد
دوره های دکترا در انگلستان
تحصیل در رشته پزشکی
تحصیل در رشته دندانپزشکی
پیش دانشگاهی در انگلستان
مدارس شبانه روزی در انگلستان
رشته های دانشگاهی آنلاین
آزمون و دوره های آیلتس
آزمون و دوره های تافل
بورسیه های تحصیلی در انگلستان
خرید کتاب و مقالات علمی
رزومه و روش تهیه آن
دانشگاهها و کالج های انگلستان
مطالب جدید تحصیل در انگلستان
MBA در انگلستان
تست
 
 
زندگی در انگلستان
هزینه های زندگی در انگلستان
هزینه های تحصیلی در انگلستان
مسکن دانشجویی در انگلستان
کار در زمان تحصیل در انگلستان
رنکینگ دانشگاه های انگلستان
ویزای تحصیلی انگلستان
 
 
درباره انگلستان
درباره انگلستان
سیستم آموزشی در انگلستان
ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ در انگلستان
آموزش شهروندی انگلستان
مشاوره تحصيلي در انگلستان
آموزش فني و حرفه اي در انگلستان
آموزش بزرگسالان در انگلستان
جاذبه های توریستی انگلستان
فرم مشاوره تحصیلی در انگلستان
اعطاي نمايندگي
بنرها و لوگوی سایت
UK Study Today در فیس بوک
 
 


V 3.0
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
UK STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today.com هرگونه کپی برداری از این سایت پیگرد قانونی دارد